Profilering og logo
Markedsføringsloven stiller strenge krav til hvordan næringsdrivende kan bruke bærekraftspåstander i markedsføring. Sjekk Forbrukertilsynets veiledning om bruk av bærekraftpåstander i markedsføring.
Les dette:
Bruk Miljøfyrtårn-logoen på bedriftens nettsider, i e-post og sosiale medier, for å synliggjøre sertifiseringen på flere ulike flater.
Se detaljerte retningslinjer for bruk av logo.
Finnes på bokmål, nynorsk og engelsk.
Fortell omverdenen om miljøengasjementet gjennom et utvalg av digitale bannere til web og sosiale medier.
Finnes på bokmål, nynorsk, nordsamisk og engelsk.
Plasser Miljøfyrtårn-diplomet på en sentral plass i lokalet/kundearealer – som et flott og synlig bevis på virksomhetens miljøengasjement.Finnes på bokmål, nynorsk og engelsk.
Bruk plakett, skilt og infoplakater for å synliggjøre for besøkende i lokaler og kundearealer at virksomheten er sertifisert.
Finnes på bokmål, nynorsk og engelsk.
Heng opp logoklistremerker i ulike størrelser, i lokaler, forretning, på bil etc., for å synliggjøre sertifiseringen på flere fysiske flater.
I nettbutikken finner du et stort utvalg av digitale bannere som du kan bruke for å vise omverdenen ditt miljøengasjement.
Her finner du ulike bakgrunner, utsnitt og på bokmål, nynorsk, nordsamisk og engelsk.
Velg det som passer best for din bedrift.
Her er et utvalg av tekstforslag som kan brukes til sosiale medier og web.
Velg en passende tekst til ditt bruk, og rediger innholdet for å passe din virksomhet.
[Bedrift] er Miljøfyrtårn-sertifisert!
Vi tar miljøansvar og jobber målrettet for en grønnere fremtid.
[Bedrift] er nå Miljøfyrtårn-sertifisert!
Vi er stolte over å ha tatt et viktig steg i arbeidet for en mer bærekraftig fremtid. Sertifiseringen betyr at vi jobber systematisk og konkret med miljøforbedringer – og tar ansvar for å redusere vår påvirkning på klima og miljø.
Vi tror på at grønn omstilling skjer gjennom handling – ikke bare ord.
HURRA! Vi har blitt Miljøfyrtårn!
Etter en grundig prosess har vi fått beviset på at vi jobber målrettet med miljø og bærekraft. Vi kutter utslipp, velger grønt, og utfordrer oss selv til å bli bedre – hver dag.
Varsler