Profilering og logo
Markedsføringsloven stiller strenge krav til hvordan næringsdrivende kan bruke bærekraftspåstander i markedsføring. Sjekk Forbrukertilsynets veiledning om bruk av bærekraftpåstander i markedsføring.
Les dette:
Bruk Miljøfyrtårn-logoen på bedriftens nettsider, i e-post, annonser, sosiale medier, for å synliggjøre sertifiseringen på flere ulike flater. 🌍Finnes på norsk og engelsk.
Se retningslinjer og last ned logo.
Bruk digitale merker på bedriftens nettsider, i e-post og sosiale medier, for å tydeliggjøre spesifikt at det er virksomheten som er sertifisert.
Fortell omverdenen om miljøengasjementet gjennom et utvalg av digitale bannere til web og sosiale medier. 🌍Finnes på norsk (bokmål og nynorsk), engelsk, og nordsamisk.
Bruk plakett, skilt og infoplakater for å synliggjøre for besøkende i lokaler og kundearealer at virksomheten er sertifisert. 🌍Finnes på norsk og engelsk.
Plasser Miljøfyrtårn-diplomet på en sentral plass i lokalet/kundearealer – som et flott og synlig bevis på virksomhetens miljøengasjement.
🌍Finnes på norsk og engelsk.
Heng opp logoklistremerker i ulike størrelser, i lokaler, forretning, på bil etc., for å synliggjøre sertifiseringen på flere fysiske flater.
Heng opp dekorative og forklarende informasjonsplakater i lokaler og kundearaler, som er synlig både for interne og eksterne.
🌍Finnes på norsk og engelsk.
Her er et utvalg av tekstforslag og bilder som kan brukes til sosiale medier og web.
Velg en passende tekst til ditt bruk, og rediger innholdet for å passe din virksomhet.
[bedrift] er Miljøfyrtårn-sertifisert!
Vi er utrolig stolte over å være Miljøfyrtårn-sertifisert (@miljofyrtarn). Nå har vi et synlig bevis på at vi tar ansvar, og et konkret verktøy for å jobbe kontinuerlig med
miljøforbedringer og grønn omstilling.
Vi oppfordrer alle bedrifter til å ta steget mot en bærekraftig fremtid!
Les mer på våre nettsider: (link til egne nettsider)
[bedrift] er Miljøfyrtårn-sertifisert!
Som Miljøfyrtårn tar vi bærekraft på alvor, og jobber kontinuerlig
med miljøforbedringer og med å redusere våre klima- og miljøutslipp. Noen av tiltakene vi gjør er å sortere søppel, ha videomøter, kjøre el-bil (…).
Les mer om vårt miljøarbeid (link til egne nettsider).
HURRA! Vi er Miljøfyrtårn-sertifisert! Nå har vi det synlige beviset på at vi tar vår del av ansvaret og gjør konkrete tiltak for klima og miljø.
#GrønnOmstilling here we come!
Vi har blitt en Miljøfyrtårn-bedrift!
Nå skal vi [redusere matsvinnet] og [kutte plastbruken], og jobbe kontinuerlige med å ta flere riktige steg i grønn retning!
Som Miljøfyrtårn bidrar vi også til å oppnå flere av FNs bærekraftsmål. En bærekraftig fremtid trenger konkret handling og en felles innsats fra både næringsliv, myndigheter og forbrukere!
Bli med oss og ta din del av ansvaret!
En viktig milepæl er nådd!
I dag mottok vi det synlige beviset på vår innsats for miljøet! Som godkjent Miljøfyrtårn-bedrift har vi tatt viktige steg på veien mot en grønn og bærekraftig fremtid.
Nå skal vi fortsette å jobbe med oppnå grønnere innkjøp, lavere energiforbruk, smartere transport, mindre avfall, og bedre arbeidsmiljø.
Vil du vite mer om Miljøfyrtårn? Besøk www.miljofyrtarn.no
(VIRKSOMHET) er Miljøfyrtårn-sertifisert
I (VIRKSOMHET) er vi opptatt av bærekraft og jobber kontinuerlig med å redusere våre klimagassutslipp. Det innebærer helhetlig og systematisk arbeid med tiltak innen områder som innkjøp, energi, transport, avfall, utslipp og estetikk.
Dette er noen av tiltakene vi gjør:
Eks. Innkøp av elbil…
Eks. Økt kildesortering…
Eks. Installert fjernvarme….
Osv.
Dette er våre klima- og miljømål:
Vi skal redusere våre klimgassutslipp med % innen 20xx
Osv.
Osv.
OM MILJØFYRTÅRN
Miljøfyrtårn er et anerkjent og effektivt verktøy for sertifisering og miljøledelse, og Norges mest brukte sertifikat for virksomheter som vil dokumentere sin miljøinnsats og vise samfunnsansvar. Les mer: www.miljofyrtarn.no.
T: 38 00 80 60
E: post@miljofyrtarn.no
Man - fre: 09.00-15.00
Utvikling og design av Egde Consulting
Stiftelsen Miljøfyrtårn sitt nettsted bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen og samle inn informasjon om bruksmønstre. Denne informasjonen bruker vi til analyseformål for å forbedre vårt nettsted.
For å slå av bruken av GoogleAnalytics kan du besøke denne lenken
Les mer om vår personvernerklæring.